Vakanties
|
Is jouw vakantie door de Corona-crisis geannuleerd of heb je zelf je vakantie moeten annuleren vanwege een negatief reisadvies? Weigert de reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij om je geld terug te geven en bieden ze je een voucher aan? Wij kijken wettelijk naar de mogelijkheden om je geld terug te vorderen.
Geannuleerde vakanties/vliegtickets
Afhankelijk van de soort reis en of je dan wel de aanbieder de vakantie annuleert kan je mogelijk je geld deels dan wel geheel terugkrijgen. Een voucher mag, maar je bent niet verplicht deze te accepteren. Houd er wel rekening mee dat als de reisaanbieder failliet gaat je de voucher niet meer kunt gebruiken en je ook misschien je geld niet terugkrijgt. |
Ik wil mijn geld terug
De aanbieder dient het door jou betaalde bedrag binnen redelijke termijn aan je terug te betalen. Daarbij mag de aanbieder geen administratiekosten in rekening brengen. Blijft de aanbieder in gebreke? Vraag dan om hulp bij het Juridisch Hulppunt. |
Faciliteiten dicht
Ging je speciaal naar een bestemming voor de faciliteiten (eventueel in de omgeving van de bestemming). Voorbeelden zijn het bungalowpark met zwemparadijs, waarbij het zwemparadijs is gesloten of de citytrip waarbij de hele horeca is gesloten. Ook dan kan je je geld terugkrijgen. |
In samenspraak met jou kiezen we de juiste strategie en proberen we naar een
(praktische) oplossing toe te werken.
(praktische) oplossing toe te werken.